Μαγνήσιο: Ένα απαραίτητο συμπλήρωμα διατροφής για αθλητές και όχι μόνο!

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα βασικά συμπληρώματα που πρέπει να παίρνει ένας αθλητής, δεδομένου ότι αποτελεί βασικό στοιχείο σε διάφορες λειτουργιές, ενώ οι περισσότεροι αθλητές είναι πιθανό να έχουν έλλειψη μαγνησίου μιας και αποβάλλεται μέσω του ιδρώτα και των ούρων.

Το μαγνήσιο είναι σημαντικό, διότι ρυθμίζει τον καρδιακό ρυθμό, επιτρέπει στους μυς να συστέλλονται και να χαλαρώνουν σωστά, μειώνει την αρτηριακή πίεση, και είναι απαραίτητο για την παραγωγή ΑΤΡ (η κύρια πηγή ενέργειας στα κύτταρα μας) που πρέπει να δεσμεύεται σε ένα ιόν μαγνησίου, ώστε να είναι βιολογικά ενεργό. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες οι αθλητές που μέσω της διατροφής τους προσλάμβαναν μικρότερη ποσότητα από 260 mg για τους άντρες και μικρότερη από 220 mg για τις γυναίκες ανά ημέρα οδηγήθηκαν σε έλλειψη μαγνησίου.

Πως επηρεάζει η έλλειψη μαγνησίου την αθλητική απόδοση;

Μια μικρή έλλειψη μαγνησίου μπορεί να επηρεάσει τις αθλητικές αποδόσεις και να αυξήσει τις αρνητικές συνέπειες της εντατικής άθλησης. ( οξειδωτικές διαταραχές) Συμπτώματα των χαμηλών επιπέδων μαγνησίου αποτελούν η πρόωρη κούραση, η ναυτία και οι μυϊκές κράμπες.

Πώς λαμβάνουμε το συμπλήρωμα μαγνησίου.

Η πρόσληψη του σκευάσματος συστήνεται μετά από ένα γεύμα συνήθως το πρωινό. Κλινικές έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη συμπληρωμάτων μαγνησίου , όταν γίνεται παράλληλα με Β6, είναι πιο αποτελεσματική για την καταπολέμηση διαφόρων διαταραχών, γιατί επιτρέπει στο μαγνήσιο να διεισδύει καλύτερα στο εσωτερικό των κυττάρων (πολλά συμπληρώματα μαγνησίου περιέχουν και Β6).

Επίσης, ο συνδυασμός μαγνησίου και βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του μαγνησίου ενώ συμβάλει τόσο στην μείωση της κούρασης όσο και στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, του ανοσοποιητικού, αλλά και στη προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες.

Σε κάθε περίπτωση, ο γιατρός είναι αυτός που θα ορίσει την κατάλληλη δοσολογία ανά περίπτωση.